HTML

kő-Papír-Olló

Az AKG Kő-Papír-Olló évfolyamának termtudos blogja.

Linkblog

Hatásfok poszter

2013.11.19. 08:19 Tanár

Nézzetek utána minél több berendezés hatásfokának pl itt és itt

Itt is.

A berendezések között szerepeljenek a különféle fényforrások, a különféle motorok (a Stirling-motor is), valamint az ilyen-olyan háztartási berendezések. vegyétek bele ezeket is (1, 2)

Készítsetek egy olyan hatásfok-szalagot, amin lerajzoljátok ezeket a berendezéseket 0%-tól 100-os hatásfokig. A rajz legyen szép, feliratozott, látványos.

Szólj hozzá!

Kérdőív

2011.06.02. 08:44 Tanár

Ezt kell kitölteni!

Szólj hozzá!

Képregény

2011.05.24. 08:27 Tanár

Itt van egy jó képregénykészítő.

Itt pedig egy genetikatörténet.

Szólj hozzá!

Itt az eredmény

2011.05.13. 12:22 Tanár

Szólj hozzá!

s ez itt a komoly feladat

2011.05.13. 09:03 Tanár

Itt a komoly feladat. Linkeket találtok, azokat másoljátok ki és nézzétek meg, majd értékeljétek az adott cikkeket!

MINDEZT ITT

Szólj hozzá!

Linkek gyűjteménye

2011.05.13. 08:20 Tanár

Tessék ezt kitölteni a linkekkel!

Köszike

Szólj hozzá!

Olló-kupac feladatai ápr.5.

2011.04.04. 14:22 Tanár

Az ITT található kérdésekre kellene válaszolni.

Segítség ITT, meg ITT, de ezek kevesek lesznek.

Ha marad idő készülj a holnapi dolgozatra!

Rajzold le a dezoxi-ribóz gyűrűs szerkezetét!
Rajzold le a fruktóz nyílt láncú szerkezetét!
Rajzold le a glükóz gyűrűvé záródását! Jelöld a glikozidos hidroxilcsoportot!
Rajzold le az adenin és a guanin egyszerűsített szerkezeti képletét!

 

Szólj hozzá!

Burkon kívül témahét

2011.03.21. 08:20 Tanár

ITT TALÁLHATÓ A KÉRDŐÍV, amit ki kell tölteni.

Szólj hozzá!

Papír kupac feladata

2011.03.08. 08:15 Tanár

Itt a link a pezihez: KATTINTS ERRE

 

Szólj hozzá!

Olló kupac febr. 7.

2011.02.04. 13:53 Tanár

Ezt kellene kitölteni:

link.

Illetve a projektet csináni.

 

Szólj hozzá!

Olló-kupac jan. 28.

2011.01.26. 10:18 Tanár

1. Töltsd ki ezt a kérdőívet az alábbi linkek segítségével!

magasvernyomas.info

mnsza

2. Készíts egy legalább 10 gondolatos vázlatot a füzetedbe a Magyar Nemzeti Szív Alapítvány - Mozgásprogram szívbetegeknek című programjáról.

- Nézd meg a bemutatót!
- Ismerkedj meg a munkapulzus fogalmával!
- Mit kell tenni már gyermekkorban is?
- Mennyi testmozgás szükséges naponta felnőtteknek/gyerekeknek?

Link>>

3. Nézz utána hol található a neten defibrillátor adatbázis!

A linkeket ide illeszd be

4. Töltsd ki az alábbi teszteket!

Stresszkalkulátor

Kardio-rizikókalkulátor

Internet-függőségi teszt

Szólj hozzá!

9PK-10G epochazáró

2011.01.20. 09:05 Tanár

1. Hárompontos feladatok

Ebben a feladatban egy-egy kifejezést kell definiálnod és/vagy egy rövid kérdésre válaszolni. Fontos, hogy a hibátlan definíciók fogadhatók csak el, rövid kérdésnél, pedig legalább 3 értelme gondolatot kell írnod.

Pl.:

vajúdási szakasz: a szülés legelső szakasza, fél órától akát több, mint 24 óráig is tarthat, a magzat beékelődik a szülőcsatornába

külső elválasztású mirigy: olyan mirigy, amely váladékát nem a véráramba üríti

További minta fogalmak: lizoszóma, sima izom, enzim, elsődleges ingerképző központ, pulzusszám, vitálkapacitás, nefron, elsődleges nyirokszerv, antigén stb.

További kérdések: tüdőrák, anorexia, hererák, szedercsíra, gátmetszés, alternatív szülés, természetes immunrendszer alkotói, aktív immunizálás

2. Ábra

A feladatsorán egy ábra részeit kell megnevezned.

Pl.: sejt felépítése, sejtmembrán részei, bőr, szív, emésztőrendszer részei, légzőrendszer részei, szaporítószervek, fog, vese, kiválasztó szervrendszer részei, nefron részei

3. Táblázat

Táblázat hiányzó adatait kell megadnod.

Pl.: hámszövetek csoportosítása példával, emésztőenzimek - termelődési hely, mit bont mire stb.

4. Kifejtendő

Ennél a feladatnál egy komplexebb kérdést kapsz, ezt kell kifejtened.

Pl.:

Mutasd be a középbél részeit és működését!
Mutasd be a légzőrendszer felépítését és írd le, melyik alkotó miért felelős!
Kövesd végig egy vízmolekula útját a szájnyíllástól a hugycsőig - hol mi történik vele? (emésztőrendszer - felszívódik a keringésbe - keringésből nefronba ....)
Mi történik egy baktériummal, ha bekerül a tápcsatornába? (tápcsatorna - bekerül a keringésbe - ott mi ismeri fel, hogy reagál...)
Mutasd be a szív működését! (szív felépítése, ingerképző központok, pulzusszám, keringési perctérfogat...)
 

Szólj hozzá!

2011. január 17. 12. évf. biológia csoport

2011.01.16. 17:46 Tanár

Kedves Biológia-csoport!

A mai órán az lesz a feladatotok, hogy tájékozódjatok hazai, illetve nemzetközi természetvédelmi szervezetekről. Válasszatok ki egyet és nézzétek meg milyen fajmentő programjaik vannak. Figyelem! Csak természetvédelmi szemszögből nézzétek, környezetvédelem most nem érdekes. A cél az lenne, hogy tudjatok egy néhány perces bemutatót tartani az adott szervezet tevékenységéről. Javaslom a WWF, Greenpeace stb.

 

Jó munkát!

mz

Szólj hozzá!

Ez lesz a kérdés

2010.10.21. 14:42 Tanár

A tudat (20p)

Az alábbi vázlatnak megfelelően írj esszét!

Mi a tudat? Az idegi alapműködések, ideghálózatok kialakulása. Az agy felépítése. Az érzékelés és a memória szerepe a tudat kialakulásában. Mely agyi területekhez köthető a tudatosság az agyban. A tudat zavarai. Létezhet-e mesterséges tudat?

Szólj hozzá!

Olló kupac jegyzetek

2010.10.21. 09:53 Tanár

ollokupac

Szólj hozzá!

Összefoglalás

2010.09.30. 13:46 Tanár

Itt van az összefoglalás

Lesz egy ilyen kérdés a zárótesztben:

Az egészség

Az alábbi vázlatnak megfelelően írj esszét!

Az egészség fogalma. Az egészséges életmód. Vezető halálokok hazánkban, a megelőzés módjai. Mi az egészségvédelem? Az egészvédelem korosztályodat érintő fő kérdései és lehetőségei. Véleményed szerint miért nincs valódi hatása az egészségvédelmi kampányoknak?

Aki hoz erről vázlatot magának, az használhatja (a vázlat legyen külön papíron és be kell mutatni nekem, akkor engedélyezem, ha valóban csak az adott témáról szól és máshoz nem ad segítséget).

Szólj hozzá!

2010.szept.8. Kő-kupac

2010.09.08. 15:49 Tanár

1. Alakítsatok 3 fős csoportokat, majd beszéljétek meg milyen dohányzás ellenes kampányt készítetek, kinek mi a feladata benne. Fontos, hogy minden egyes csoporttaghoz legyen hozzárendelhető tevékenység, mert a pontozás NEM csoportosan, hanem egyénileg lesz.

 

2. Beszéljétek meg a csoporton belül, hogy a dohányzás elleni ppt-t milyen munkamegosztásban végzitek és kezdjetek anyagot gyűjteni hozzá!

 

3. Rendezd az egészségnaplódat, számold ki az egyes napokon bevitt kalóriát az alábbi linkek segítségével!

 

Összenergiabevitel kJ vagy kcal

Zsír, szénhidrát, fehérje bevitel aránya %-ban

 

http://www.hazipatika.com/tools/tt

 

4. Ha még van időd, töltsd ki az alábbi kalkulátorokat!

 

hazipatika.com – interaktív – kalkulátorok

 

  1. Ideális testsúly
  2. Napi kalciumszükséglet

 

haziapatika.com – interaktív – Tesztek

 

  1. Mennyit tud a hasznos baktériumokról?
  2. Napozási kérdőív

 

Szólj hozzá!

Bírálat

2010.06.10. 08:26 Tanár

Szólj hozzá!

Tudományos forradalom

2010.05.26. 22:07 Tanár

http://www.stixy.com/guest/70362

jelszó: bacon

Szólj hozzá!

Tananyag

2010.04.19. 20:53 Tanár

Itt az új epocha tananyaga. Jó olvasgatást hozzá.

Szólj hozzá!

Kő-kupac április 15.

2010.04.14. 11:00 Tanár

1. Legyél tisztában az alábbi gépek működésével: gőzgép, Otto-motor, dízelmotor, hűtőgép, hőszivattyú

A további faladatok válaszait rögzítsd a füzetedbe! Az kerül ellenőrzésre!

2. Válaszolj az alábbi kérdésekre:

Mit mutat meg a fajhő?
Mi a mértékegysége?

Mit mutat meg a hőkapacitás?
Mitől függ az értéke?

Az alábbi táblázat azonos térfogatú gázok hőkapacitás értékét mutatja 20 Celsius-fokon, 101 kPa nyomáson.

hélium (He) 12,3 J/Kammónia (NH3) 24,6 J/Khidrogén (H2) 20,5 J/K
neon (Ne) 12,3 J/Kmetán (CH4) 24,6 J/Knitrogén (N2) 20,5 J/K
argon (Ar) 12,3 J/Kózon (O3) 24,6 J/Koxigén (O2) 20,5 J/K
   

 

Milyen megállapítást tudsz levonni? Mitől függ a gázok hőkapacitása? Szerinted mi lehet ennek az oka?

3. Ismételd át a hidrosztatikai nyomásról tanultakat az alábbi oldal segítségével ITT.

4. Ellenőrizd tudásodat EZEN teszt segítségével!

5. Nézd meg az Otto-motor működését animációkon ITT és ITT.
 

Szólj hozzá!

Kő-kupac április 12.

2010.04.09. 15:45 Tanár

Kedves Kő-kupac!

A mai napon az alábbi internetes feladatokat kell elvégeznetek!

1. Nézz utána, hogy milyen módon mőködnek az alábbi hőerőgépek.

Nem elég, hogy megnézed, értsd is meg a működésüket!
- gőzgép mőködése
- belső égéső motorok (kétütemő, négyütemő)
- gőz- és gázturbinák

A feladat elvégzéséhez használd ezt a táblázatot!

Kitartás!

MZ


 

Szólj hozzá!

Elektromos időszalag

2010.02.04. 14:13 Tanár

A mai órán a csoportok feladta, hogy elkészítsék az eletromosság megismerésének időszalagját. ehhez egy szabadon választott webes felületet kell használnotok, ahol valaki regsiztrál, aztán nekilát. Lehet ez az

XTimeline

TimeRime

TimeGlider vagy

Dipity

Ne sokat válogasaatok, mert van feladat bőven. Az idővonalon ugyanis fel kell tüntetni az elektromosság megismerése szempontjából fontos kutatókat, a híres és lényeges kísérleteket. Mindegyiket leírással, képekkel. Szóval van feladat rendsenes, csak akkor tudjátok megcsinálni, ha felosztjátok egymás között a munkát.

 Az idővonalon mindenképpen szerepeljenek a következők:

Thalész, Plinius, William Gilbert, Robert Boyle, Otto von Guericke, Charles François de Cisternay du Fay, Pieter van Musschenbroek, Benjamin Franklin, Michael Faraday, Luigi Galvani, Alessandro Volta, André-Marie Ampère, Georg Simon Ohm, Henry Cavendis, Charles-Augustin de Coulomb, Humphry Davy, Thomas Johann Seebeck, Jean Charles Athanase Peltier, François Jean Dominique Arago, Gustav Robert Kirchhoff, John Frederic Daniell, James Clerk Maxwell, Heinrich Hertz, Nikola Tesla, Werner von Siemens, John Pender, Thomas Alva Edison, Hendrik Lorentz, Albert Einstein, Bláthy Ott.

Természetesen ennél több és mások is lehetnek, de ennyi azért legyen biztosan. Az elkészült időszalagok linkjét küldjétek a címemre.

 

Csóközön

Nádori

Szólj hozzá!

Energia epocha vége

2009.11.18. 08:09 Tanár

Itt a tananyag!

Szólj hozzá!

Faliújság

2009.11.07. 12:10 Tanár

Itt van egy faliújság az energiával kapcsolatos mindenféléknek.

A faliújság ITT ÉRHETŐ EL, a jelszó: megajoule.

A mai feladat a következő, az eredmények a faliújságra kerüljenek:

A csop: képek erőművekről

B csop: leírás az atomerőmű működéséről (itt van forrás)

C csop: készítsetek egy ppt-t Csernobilról majd azt rakjátok fel afaliújságra

D csop: képek alternatív energiaforrásokról, megújuló források erőműveiről

E csop: a fúziós erőmű leírás+képek (forrás itt)

Szólj hozzá!